Ur mitt liv....

Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

Vänskap vad betyder det egentligen...

Av Malin - 23 juli 2012 22:05


För mig betyder det enormt mycket och för dom vänner jag har skulle jag kunna gå över eld och vatten .. Jag finns ibland mer för mina vänner än jag orkar med.. Men jag gör det för att jag vill visa att jag aldrig släpper taget om det som är viktigt..


Jag kan bli arg på mina vänner och känna att nu behöver jag en paus, få andas lite på eget håll.. Men sällan väljer jag att bryta en vänskap, nu pratar jag om riktig vänskap inte en ytlig person som man egentligen inte skulle finnas för när som helst.


Jag vill absolut inte påstå att jag vet allt och att jag alltid är den bästa vännen men jag försöker verkligen att vara det. Jag kan oxå göra fel , ibland jävligt fel jag är faktiskt mänsklig.

Om någon tycker att jag gjort fel vill jag gärna att man berättar det för mig, att man förklarar vad det är som gör att man blir irriterad, arg eller besviken. Jag säger inte att jag alltid håller med, men säger ingen något kan jag inte heller ändra på mig.


Den senaste tiden har jag mer och mer börjat fundera på det här med vänskap, vad är det som gör att man som goda vänner helt plötsligt bara väljer att inte finnas där längre?? Ett tag mådde jag faktiskt dåligt över det, men nu har jag börjat släppa på det.

Att det finns dom som så gärna vill ha ditt stöd, pratar om att man är vänner i vått och torrt och att blir man osams ja då kan man prata om det.. Sen när det väl händer något så väljer man att bara gå. Är man vänner så släpper man väl inte bara någon för att åsikter och handlingar skiljer sig åt..  Då enligt mig var man väl aldrig så där goda vänner som man påstått sig vara eller hur?? För mig är det falskhet, varför låtsats att man betyder något när man vet att man släpper..

Det är total dubbelmoral...


Idag skickade jag ett mail till någon som jag blev ledsen och besviken på, bara för att jag kände att någon måste ta första steget och varför inte jag. Vi kommer nog aldrig tycka lika, men jag vill gärna tro att vi ändå kan vara vänner, till och med väldigt goda vänner. Mailet jag fick tillbaka var så ärligt och öppet att jag känner vi drar ett streck och går vidare ..


Den ångest jag fick igår var så hård i hjärtat att det kändes som någon stampade hårt på mig och vägrade sluta.. Grät så det kändes som jag skulle gå sönder.. Men jag fick 2 fina samtal av 2 mycket vackra och underbara kvinnor som pratade med mig och fick den värsta ångesten att släppa.. Men grät mig till sömns, men vaknade med ett lättare hjärta än dagen innan .

Jag är den jag är och jag kan bara hoppas mina vänner älskar mig för just den personen.. Har självklart sidor som är lite värre än dom andra.. Men ingen ska väl påstå att dom är helt rena i hjärtat.. Alla har vi skavanker vissa flera än andra...


Idag lägger jag mig utan tårar och kryper ihop med mitt fina    till man

 
 
Ingen bild

Carla

23 juli 2012 23:16

Vänner som bara finns där när d passar dom klarar man sig utan. Hoppas du har några vänner som vet vad vänskap är . Ha en trevlig kväll / Carla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 2 september 2012 09:12

.. semester..   Precis vad jag behöver just nu lite tid för att fundera och reflektera..   Igår mötte ja upp Tessan för en öl och följde med ut.. Var nog inte det bästa sällskapet när man sitter 90% tyst och till och från gråter i tysthet.. M...

Av Malin - 31 augusti 2012 19:32

.. välbehövliga semester..   Åh här ska jag bo i 9 dagar :)     Åh här ska jag bo 1 natt     Ni kan ju tro att jag längtar sjukt mycket :))   Jag och    ska bo i det här rummet 1 natt och bada i Jacuzzi och dricka champagne ...

Av Malin - 31 augusti 2012 16:27

.. varit tyst igen.. Jag har så mycket att skriva om men orkar nog inte få ner det på pränt riktigt..   Trodde för 2 veckor sedan att spiralen av ledsamhet och den här trasiga känslan skulle bli mindre och försvinna.. Men den gör inte det.. Det b...

Av Malin - 15 augusti 2012 00:45

.. Krypa till kojs..   Finns inget bättre än att krypa ner bredvid min man och bara gosa in mig i hans famn.. Känner mig så himla trygg och älskad där..  Ja tror inte han förstår hur mycket jag verkligen älskar honom ..    Om alla hade en sådan f...

Av Malin - 14 augusti 2012 23:02

.. slutar man??   Har haft ett par turbulenta veckor känslomässigt.. Ja vill skriva långa och informativa och galna inlägg varje dag, men vet att alla uppskattar inte mina ord eller utryck.. Så då blir jag tyst och det blir inga inlägg här..   ...

Skapa flashcards