Ur mitt liv....

Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Malin - 14 januari 2011 11:15

.. hem och byta gardiner och fixa lite i köket innan gästerna kommer ikväll..





Men har ju ingen aning om vad jag ska göra..

Av Malin - 14 januari 2011 10:12

.. på att driva mig till vansinne...


Att radera medelanden på den där telefonen är ingen barnlek.. Har sammanlagt kanske 4000 sms i min telefon både utgående och inkommande... En person har jag 2677 sms med, jag vill radera den tråden för att det tar ju 1 minut bara att öppna konversationen.. Men så fort jag försöker så låser sig hela satans telefonen.. Har precis startat om den och ska se vad 30 minuters raderande har gett.. Annars måste man radera ett mess i taget.. SUCK!  åhh nu är vi nere på 2367 mess.. Det här kommer ju ta hela dagen!!!


Älskar telefonen annars men det här gör mig skvatt galen...


Av Malin - 14 januari 2011 08:18

.. för den här veckan som jag måste upp 05:15, vilket känns superskönt.. Slutar kl 15:30 så snart är det helg..


Dottern var väldigt tyst igår och jag märkte att hon inte mådde bra.. Försökte prata med henne, men hon sluter sig om man tjatar.. Så jag lät det bero men gav henne en kram och sa att kom och prata om du behöver.. Efter kanske en halvtimme kommer hon och kryper ner i soffan och frågar om hon får sova i min säng.. I vanliga fall brukar jag bara tillåta det när hon sett en skräckfilm.. Inte för att jag inte tycker det är mysigt utanför att hon sparkar värre än en åsna på kokain.. Men igår kände jag att hon behövde lite kramar.. Så i natt har jag väl fått iaf 3 nya blåmärken.. Men hon vaknade tidigt och det verkade som att hon mådde lite bättre..

Sonen gick upp när jag gick upp, satte sig direkt framför datorn.. Mamma det är fredag säger han och lyser upp..

Till saken hör att han får bara spela data på speciella dagar och tider förutom fredag och lördag =) Så nu var det ju fredag..


Ikväll kommer mina underbara babes över på middag, vi ska ha knytis,, Länge sen vi sågs faktiskt.. Så det ska bli så trevligt att träffa alla underbara igen..


Hörs senare nu måste jag sätta fart =)

Av Malin - 14 januari 2011 08:15

.. och tänkte dela med sig av sin vardag...


Jag heter Malin är 34 år gammal, ensamstående med 2 barn... Men jag bor dock inte själv just nu.. Jag är Kombo kan man säga.. Var inte meningen men vad gör man inte när en god vän står utan bostad =)


Jobbar som undersköterska på ett boende för förståndshandikappade , trivs bra med det, har varit här nu i 9,5 år... Men har utbildat  mig mer under tiden och har dessutom ett extra jobb som uska på ett demensboende.


Mina barn är snart 15 och 11 år.. Dottern är ju då 15 år och ger mig en massa att tänka på hela tiden, hennes liv är som en berg och dalbana, men det är väl så när alla hormoner tar över en.. Men vi har många bråk men lika många mysiga stunder då vi sitter ner och pratar om saker..

Min son är då 11 år och hans liv upptas av data/tvspel, bandy och kompisar, vi har fortfarande mycket roligt tillsammans.. Men han börjar ju tycka att jag är en gammal dinosarie =)


Min kombo är blott 22 år men det är inte ngt jag direkt märker av men ibland kommer det stunder då jag får tänka visst fan hon e bara 22.. Det skiljer som sagt 12 år mellan oss plus att jag är förälder.. Men vi har roligt tillsammans, och det är viktigt.. Dessutom så är hon som jag galen i att laga mat så där passar vi bra ihop.. Däremot avskyr jag och städa och hon är pedant så det leder till mutter från min sida men det blir iaf gjort..  =)


Hoppas ni ska finna mitt liv lite intressant iaf ..



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards