Ur mitt liv....

Alla inlägg under mars 2011

Av Malin - 11 mars 2011 10:07


9 December

Vi vaknade upp till en underbar matta av skinande vit snö, som täckte varenda centimeter av landskapet. Vilken fantastisk syn! Finns det något vackrare ställe i hela världen? Att flytta hit var det bästa jag någonsin gjort.

Jag skottade för första gången på flera år och kände mig som ung på nytt. Jag skottade både vår uppfart och trottoaren. I eftermiddags kom snöplogen och fyllde trottoaren med snp igen och blockerade uppfarten, så jag fick ta en vända till med snöskyffeln. Vilket underbart liv.


12 December

Solen har smält all vår fina snö. Vilken besvikelse. Min granne säger att jag inte ska oroa mig, vi kommer absolut få en vit jul. En jul utan snö skulle ju vara förskräckligt! Harry säger att snart kommer det så mycket snö att jag aldrig mer vill se snö igen. Jag tror inte det är möjligt. Harry är trevlig. Jag är glad att han är vår granne.


14 December

Snö, underbara snö! Det kom 20 cm i natt. Temperaturen sjönk till minus 20 grader. Kylan får allting att gnistra. Vinden gjorde mig lite kall, men jag värmde upp  mig med att skotta uppfarten och trottoarerna. Detta är livet !

Snöplogen kom tillbaka i eftermiddags och begravde allt i snö igen. Jag insåg inte att skulle behöva skotta så här mycket, men jag kommer verkligen i form på det här viset.


15 December

50 cm till. Sålde min van och köpte en fyrhjulsdriven bil istället. Köpte vinterdäck till frugans bil och 2 extra snöskyfflar. Frugan vill skaffa vedspis ifall strömmen skulle gå, men jag tycker det verkar löjligt. Vi bor ju faktiskt inte i Alaska


16 December

Snöstorm i morse. Halkade på isen när jag saltade uppfarten. Ont som fan. Frugan skrattade i en timme…. Roligt…


17 December

Fortfarande långt under noll grader. Vägarna är för isiga för att man ska kunna ta sig någonstans. Det var strömavbrott i fem timmar. Inget att göra utom att stirra på frugan och försöka att inte irritera henne. Vi skulle nog köpt en vedspis, men det erkänner jag inte för henne. Jag hatar när hon har rätt. Jag kan inte fatta att jag fryser ihjäl i mitt eget vardagsrum.


20 December

Elektriciten är tillbaka igen, men det kom 35 cm snö till av den där vita skiten i natt. Mer snöskottning. Tog hela dagen. Snöplogen kom två gånger idag. Försökte hitta en grannunge som kunde skotta, men de var upptagna med att spela hockey, sa de. Jag tror det ljuger. Ringde till den där järnaffären i trakten och fråga efter en snöslunga, men de var slut. De får kanske hem fler i mars. Jag tror de ljuger. Harry säger att jag måste skotta, annars kommer kommunen gör det och då skicka mig en räkning. Jag tror Harry ljuger också!


 

 

 

 

22 December

Harry hade rätt i att det blir en vit jul. Det föll 32 cm till av vit jävla snö i natt och det är så inåt helvete kallt att den antagligen inte kommer smälta förrän i augusti! Det tog mig 45 minuter att klä på mig och gå ut och skotta i morse, sedan blev jag pissnödig. När jag klätt av mig, pissat och klätt på mig igen var jag för trött för att skotta. Försökte anlita Harry att ta hand om snöröjningen resten av vintern eftersom han ju har en plog på sin lastbil, men han säger att han inte har tid. Jag tror den jävla skitstöveln ljuger!


23 December

Bara 5 cm snö idag. Det är nollgradigt nu. Frugan vill att jag skulle julpynta huset imorse. Är hon helt slut i huvet eller? Varför sa hon inte det för en månad sen. Hon säger att hon gjorde det, men jag tror att hon ljuger!


24 December

15 cm. Snön har blivit så hårt packad av snöplogen att jag bröt av skyffeljäveln. Jag tror jag fick en hjärtattack också. Om jag får tag i gubben som kör plogbilen ska jag fanimej ta tag i honom och dra honom genom snön! Jag vet att psykot gömmer sig runt hörnet och väntar på att jag skottat färdigt, sen kommer han i 100 knyck och plogar igen allt. Tanten ville att vi skulle sjunga julsånger medan vi öppnade julklapparna men jag var för upptagen med att spana efter plogbilen.


25 December

God Jul. 50 cm till av förbannad jävla snö! Blev insnöad. Tanken på att skotta får mitt blod att koka. Gud vad jag hatar snö!! Plogföraren stannade till idag och frågade hur läget var. Jag slog den jäveln i huvet med skyffeln..


26 December

Fortfarande insnöad. Vad fan skulle jag flytta hit för, jävla håla! Och allt var HENNES ide. Hon går mig på nerverna..


28 December

Fortfarande insnöade. Satmaran gör mig galen.


29 December

25 cm till. Harry säger att jag måste skotta taket, annars kan det rasa in. Jävla dumskalle, tror han att jag är helt sänkt eller?!


30 December

Taket rasade in. Plogföraren har stämt mig på en miljon för att jag slog honom i skallen och kärringen har åkt till sin mamma…


31 december

Eldade upp hela jävla huset. Ingen mer snöskottning här!


8 Januari

Jag mår så bra. Jag älskar de här små pillren de ger mig, men jag varför ligger jag fastbunden i sängen?”


Av Malin - 11 mars 2011 07:25

.. är idag jättepigg och känner mig peppad inför träningen om ett par timmar!!


Men nu är det dags att jobba lite och ta en stor kopp kaffe =)



Ha en fin dag =)

Av Malin - 10 mars 2011 20:16

.. det gått i ett..


Började 9 och hade frukostmöte med mina kollegor och sen körde vi ngt som heter värderingsspelet där man då diskuterar vilka värderingar man har och om det är okej att ha olika.. Mycket givande..


Sen hade vi brandutbildning 11-14, väldigt roligt och måna dumma frågor kom det kan jag säga.. Men vi skrattade gott iaf =)


Sen bjöd våran chef på norrlandsbuffe =) Så jäkla gott.. Pepparotscheescake var bland det godaste jag ätit ;)


Sen var det efterätt och hemgång ;)


Nu har jag tvättat och varit och handlat, känns skönt att ha det gjort =)


Ikväll är det TV kväll för hela slanten ;)

Av Malin - 10 mars 2011 06:45

.. hoppas ni har sovit gott, det har iaf jag gjort.. Gott men trångt, 2 barn i sängen som båda är som propellrar och dessutom inte är så små längre ;) Men men man ska vara glad så länge ens   vill mysa med en   ..


Idag är det möte på jobbet 9-16, en del av den tiden kommer då gå åt till en brandutbildning som är 3 timmar lång.. Nja inte det roligaste i min bok iaf.. Men sen ska vi få norrlandsbuffe =) Det ska bli himla gott ..


Sen hem och laga massa god mat till mina   .. Myskväll =)


Längtar tills imorgon =) Först jobba, sen träna , sen hem och förbereda middagen och sen sen ;)

Av Malin - 9 mars 2011 16:37

.. planerad =)


hi hi ska bli sjukt roligt =) Ser framemot det väldigt mycket..

Av Malin - 9 mars 2011 12:09

.. man ;) Dags att bege sig till gymmet och jobba lite på fläsket ;) Fått lite pepp så nu är det bara packa väskan och sedan röra sig ditåt =)


Seee yaa ;)

Av Malin - 9 mars 2011 07:02

.. jag sovit ok, iaf 7 timmars sammanhängande sömn.. Det är inte fy skam   ..


Idag blir det en frukostdate med underbara Ärtan, skönt att få prata lite med någon vettig person..   


Mina små    håller just nu på att vakna, åh snart är det dags för skola ..


Själv så har jag ju frukostdate och sen så vid 12 ska jag vara på gymmet.. Har fått tillbaka mitt sötsug och det går inte, jag vägrar helt enkelt ha det så.. Nya tag måste det bli..


Hörs senare och ha en bra dag..

Av Malin - 8 mars 2011 22:34

.. kväll med barnen.. åh lite mys med dottern här..


Vi har pratat .. Hon ställde rätt jobbiga frågor som jag helt ärligt inte kan svara helt på.. Men hon har sin bild av hur det är.. Hon förstod nog inte riktigt det jag försökte förklara..


För enligt henne var det enkelt.. Åh man gör inte så om det inte betyder ngt.. Vad säger man???


Jag hade inget och säga.. 

Ovido - Quiz & Flashcards