Ur mitt liv....

Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

Min dotter..

Av Malin - 17 februari 2011 19:48

.. fyller 15 år om ett par månader.. Hon har velat ett tag nu att skaffa piercing, hon anser att "ALLA" andra får det.. Fast vi alla vet att alla andra får inte alls det.. Jag är stört emot det här, för jag anser inte henne klara av att ta hand om eventuell infektion vilket det lätt kan bli.. Att hon är mogen att ta det beslutet nu, det ger ju faktiskt ett rätt stort ärr om man har otur..


Jag har sagt att sköter hon sig så kan hon få göra det när hon är sexton.. Men absolut inte innan dess.. Hennes pappa sa visserligen att hon inte fick ta en så länge hon bodde under hans tak.. ;)


Nu är ju jag självklart den elaka mamman som inte tillåter min dotter att göra detta.. Men jag får ju helt enkelt ta det, det är inte lätt att vara mamma och speciellt inte till en tonåring..


Jag måste väl erkänna att jag själv har en piercing i naveln, men den gjorde jag när jag fyllde 29 år.. Jag har själv haft 3 stora infektioner.. Vilket inte har varit det roligaste.. Jag skaffade min första tatuering när jag fyllde 27 och min andra nu precis innan 35 år..


Så jag tycker man ska vänta tills man vet att man är redo, sen behöver man ju inte vänta tills man är gammal som jag ;)



 
 
Ingen bild

annika

19 februari 2011 19:51

klart hon ska göra en piercing. det är ju ingen stor grej. Emelie har gjort en när hon var 15 i underläppen å jag en i överläppen.. det blir inga märken efter..

Tänk malin att det finns värre saker dom kan göra..

kram annika (sussies syster)

Malin

20 februari 2011 09:40

Jag tycker ju att det är för tidigt och har sagt att vi får se vid 16.. Vi får se hon får vänta ett år helt enkelt!!

Hoppas du mår iaf lite okej gumman!!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 2 september 2012 09:12

.. semester..   Precis vad jag behöver just nu lite tid för att fundera och reflektera..   Igår mötte ja upp Tessan för en öl och följde med ut.. Var nog inte det bästa sällskapet när man sitter 90% tyst och till och från gråter i tysthet.. M...

Av Malin - 31 augusti 2012 19:32

.. välbehövliga semester..   Åh här ska jag bo i 9 dagar :)     Åh här ska jag bo 1 natt     Ni kan ju tro att jag längtar sjukt mycket :))   Jag och    ska bo i det här rummet 1 natt och bada i Jacuzzi och dricka champagne ...

Av Malin - 31 augusti 2012 16:27

.. varit tyst igen.. Jag har så mycket att skriva om men orkar nog inte få ner det på pränt riktigt..   Trodde för 2 veckor sedan att spiralen av ledsamhet och den här trasiga känslan skulle bli mindre och försvinna.. Men den gör inte det.. Det b...

Av Malin - 15 augusti 2012 00:45

.. Krypa till kojs..   Finns inget bättre än att krypa ner bredvid min man och bara gosa in mig i hans famn.. Känner mig så himla trygg och älskad där..  Ja tror inte han förstår hur mycket jag verkligen älskar honom ..    Om alla hade en sådan f...

Av Malin - 14 augusti 2012 23:02

.. slutar man??   Har haft ett par turbulenta veckor känslomässigt.. Ja vill skriva långa och informativa och galna inlägg varje dag, men vet att alla uppskattar inte mina ord eller utryck.. Så då blir jag tyst och det blir inga inlägg här..   ...

Ovido - Quiz & Flashcards