Ur mitt liv....

Alla inlägg under februari 2011

Av Malin - 20 februari 2011 21:17

... hemma efter en trevlig kväll tillsammans med Sussi, Evelina och Karin =) Ätit god mat och pratat, skrattat och planerat =) Sånt kan man inte få för mycket av =)


Tidigare idag hade jag lunchgäster i form av 2 tjejer som hjälpte mig döpa kattungarna.. Så nu heter dom Rocket Boy, Cool Boy och Space Boy =) Söta namn tycker jag, skönt att fått hjälp med det.. Sen åt vi äppelpaj och tittade på High School Muscial 2, mycket trevligt =)


Nu sitter jag i soffan och kollar lite på Big Brother.. Suck säger jag bara.. får väl byta kanal...

Av Malin - 20 februari 2011 09:41

.. jättemysig helg, utan fest och partaj..


Jätteskönt ;)




Av Malin - 17 februari 2011 21:47

.. inte så manad att träna imorgon, men jag känner att jag måste det... Annars kommer jag väl börja så varje gång jag ska träna.. Sen är det ju träning lördag och söndag, hoppas jag inte ballar ur för att det är helg ;)


Sitter uppkrupen i soffan efter att ätit lite korvstroganoff med bulgur och rivna morötter, väldigt gottis =) Tänkte köpa godis men jag höll mig ...



Av Malin - 17 februari 2011 19:48

.. fyller 15 år om ett par månader.. Hon har velat ett tag nu att skaffa piercing, hon anser att "ALLA" andra får det.. Fast vi alla vet att alla andra får inte alls det.. Jag är stört emot det här, för jag anser inte henne klara av att ta hand om eventuell infektion vilket det lätt kan bli.. Att hon är mogen att ta det beslutet nu, det ger ju faktiskt ett rätt stort ärr om man har otur..


Jag har sagt att sköter hon sig så kan hon få göra det när hon är sexton.. Men absolut inte innan dess.. Hennes pappa sa visserligen att hon inte fick ta en så länge hon bodde under hans tak.. ;)


Nu är ju jag självklart den elaka mamman som inte tillåter min dotter att göra detta.. Men jag får ju helt enkelt ta det, det är inte lätt att vara mamma och speciellt inte till en tonåring..


Jag måste väl erkänna att jag själv har en piercing i naveln, men den gjorde jag när jag fyllde 29 år.. Jag har själv haft 3 stora infektioner.. Vilket inte har varit det roligaste.. Jag skaffade min första tatuering när jag fyllde 27 och min andra nu precis innan 35 år..


Så jag tycker man ska vänta tills man vet att man är redo, sen behöver man ju inte vänta tills man är gammal som jag ;)



Av Malin - 17 februari 2011 14:59

.. riktigt trött..


Kan ju bero på lite tjejhäng igår kväll ;)


Mycket roligt var det och jag uppskattade det verkligen även om det inte var så länge =)


Så jag tackar Lillemor och Anna för en härlig kväll, och att jag fick höra ANNA PANNA sjunga för första gången =)

Av Malin - 16 februari 2011 17:31

..känner mig sjukt stel i kroppen... Men lite massage på fredag kommer nog avhjälpa det =)


Ha en bra kväll!

Av Malin - 16 februari 2011 09:25

... länge en av dom bästa... Jobbet gick strålande och jag kände mig både uppskattad och grymt duktig när jag gick därifrån.. Självklart gick jag direkt till gymmet och körde hårt i en timme..


Sen hem och lagade suveränt god middag, iaf i mina ögon ;)


Sen så vart det pannkaka, men det spelar ingen roll varför utan det blev bara så.. Ibland önskar man att saker är annorlunda men nu är det som det är... Men för allas skull så lämnar jag det där..


Imorse vaknade jag 0530 av klockan , kliver upp sjukt slut.. Inser att lägg dig ner kvinna du börjar 14 idag.. ha ha ha... Sen så sov jag till 9 =)


Nu ska jag börja röja här hemma för att sen vara på gymmet kl 12 =)


Åh by the WAY !!! Jag har loosat 34 cm sen 31/1 runt kroppen =)

Av Malin - 14 februari 2011 19:05

.. lära mig.. Eller så är det nyfikenheten på om det känns bättre.. Om jag kan hantera det bättre idag än för 2 år sen..


Men inser att jag kan inte hantera alls..


Saknaden efter hon som var det stora stödet 2009 ja den är faktiskt stor.. Hon kunde ge bra svar.. Hon kunde få en att skratta mitt i tårarna.. Men jag hade ett förbud mot killar i blåkläder ... =)


 Saknar hon som var en sån stor del av mitt liv i ett par år.. Men som nyligen försvann.. Jag saknar dock den gamla hon.. Den som vart min vän.. Inte den som blev..


Jag har så svårt att bara radera människor som gjort intryck i mitt liv..


Åh idag kände jag att jag ville minnas.. ångrade mig efter 5 minuter och insåg att jag vill inte minnas.. Iaf inte alla minnena på en gång..


Men jag kommer ihåg i all den sorgen i all det svarta så fanns det roliga, glädjen.. Dom små stunderna som fick en att skratta, le och kikna ...


Saknar det..



Ovido - Quiz & Flashcards